Ladbar premium-SUV fra DS

Den franske produsenten er ikke beskjeden når det gjelder beskrivelsen av en ny bilmodell. Denne gang er det DS7 Crossback e-tense 4×4 som riktignok er merkets toppmodell.

DS 7 Crossback ble lansert tidligere i år, og sommeren 2019 vil modellutvalget også inkludere en svært Norgesaktuell versjon –  ladbar hybrid med 4×4. Bilen er på plass i Norge neste sommer.

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 har totalt 300 hestekrefter, formidable 450 newtonmeter trekkraft og en elektrisk rekkevidde på 50 kilometer, målt etter WLTP.

Dette er starten på elektrifiseringen av DS. Fra og med DS 7 Crossback E-Tense 4×4 vil alle nye DS-modeller finnes i en ladbar versjon – elektrisk, plug-in hybrid, eller begge deler. E-Tense vil være DS sin plattform for ladbare biler, både helelektriske, og plug-in hybrider. Og det lover godt i en stadig mer elektrisk fremtid.

– Vi ser frem til å kunne tilby en høyaktuell modell i markedet for ladbare hybrider, som i dag utgjør nesten 19 prosent av totalmarkedet. DS 7 Crossback E-Tense 4×4 vil utgjøre startskuddet for elektrifiseringen av DS og vi har stor tro på at DS 7 Crossback som ladbar hybrid med 4×4 vil slå godt an i det norske markedet, sier Thomas Christensen, merkesjef DS Norge.

DS 7 Crossback E-Tense har tre motorer. Den effektive motorpakken sørger blant annet for lang elektrisk rekkevidde og mulighet for å kjøre helelektrisk firehjulsdrift. Bensinmotoren yter 200 hestekrefter og har følge av en elektrisk motor foran med 110 hestekrefter og en tilsvarende elektrisk motor bak, til sammen utgjør dette en samlet systemeffekt på 300 hestekrefter. DS 7 Crossback E-Tense har også en ny 8-trinns automatgirkasse

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 klarer 0 til 100 spurten på 6,5 sekunder har et oppgitt forbruk på 0,22 liter per mil og et utslipp på 49 g CO2/km.

Bagasjerommet er det samme som på den konvensjonelle varianten, 555 liter. DS 7 Crossback E-Tense 4×4 kommer med mulighet for hengerfeste.

Lik, del og følg oss: