Nå kommer Honda CR-V hybrid

Medio november viser Honda frem sin nye CR-V hybrid i Spania. Det lille vi vet om bilen er at den fås med forhjuls- eller firehjulsdrift og en toliters bensinmotor på 184 hk. Og elmotor.

Hybridsystemet kalles i-MMD (Intelligent Multi Mode Drive). CR-V med litium-ionbatteriet innabords kan kjøres i tre modus. EV Drive (kun batteri), Hybrid Drive (veksler mellom fossile og elektrifiserte hester) og bare i-VTEC bensinmotoren.

Snittforbruket oppgis fra fabrikken til 0,53 liter per mil, og utslippet til 120 gram per kilometer i versjonen med forhjulsdrift. Med 4×4 øker forbruket til 0,55 l/m og utslippet til 126 g/km. Ikke verst – med tanke på at CR-V er en romslig familiesuv.

Nei, dette er ingen pløgginn. Batteriet kan ikke lades via stikkontakten. Her mates cellene med regenerert bremse-energi og strøm fra bensinmotoren.

Nytt om Bil kommer med en fyldig rapport etter at vi har prøvekjørt bilen i Sevilla.

Les også vår prøvekjøring av Honda CR-V 2018.

Mer å lese:

Kia XCeed er Kias nye suv

XCeed er Kias nye crossover

Kia Motors slipper bilder av sin kommende, urbane crossover, Kia XCeed. Den nye CUV’en (crossover utility vehicle) har et stilig og moderne design, og er et

VW Golf R

VW Golf R: Barskingen

Ta en Golf, fyll den med 300 illsinte hestekrefter, firehjulstrekk, adaptivt sportsunderstell og 7-trinns DSG girkasse. Det blir en svært vellykket oppskrift.