Tommy Rustad blir dekk-ambassadør

Bilsportlegenden Tommy Rustad har avsluttet sin profesjonelle karriere, men får nye utfordringer i 2019 som ambassadør for Continental.

Tommy Rustad er en legende i norsk bilsport, men ga seg i høst etter 562 billøp og 124 seirer. Han kan blant annet se tilbake på EM-tittel i rallycross og to sammenlagttitler i det svenske STCC-mesterskapet. Fremover vil han ha mer fokus på sin jobb som tømmerbilsjåfør og verkstedet på Harestua hvor han er medeier. I tillegg skal han i 2019 ha en rolle som ambassadør for dekk- og teknologiselskapet Continental.

– Tommy Rustad er den perfekte ambassadøren for oss. Hans bakgrunn fra bilsport gjør at han forstår viktigheten av gode dekk bedre enn de fleste, han har lang erfaring som biltester på TV og han er en profesjonell yrkessjåfør, sier produktsjef hos Continental Dekk Norge, Knut Knudsen.

Tommy skal blant annet teste nye Continental-dekk på både sin tømmerbil og privatbil, og fortelle om sine erfaringer i nett-serien Dekktesterne, som Continental står bak.

– Det som er viktig for meg når jeg kjører tømmerbil er at jeg har bra gripeevne på isete skogsbilveier. Også er det viktig at dekkene fungerer bra på sommeren når man har slitt ned det øverste laget i løpet av vinteren, slik at man har dekk som fungerer fra høst til høst, forklarer Tommy Rustad.

Tommy Rustad er ute med tømmerbilen sin nesten hver dag, og dekkene blir satt på prøve.

– For oss er det interessant å få tilbakemeldinger fra en så erfaren sjåfør som Tommy. De tilbakemeldingene vil vi bringe videre til fabrikken igjen, sier produktsjef på lastebildekk hos Continental, Erik Lillefoss.

På privatbilen sin skal Tommy teste de nye IceContact2 med den revolusjonerende piggteknologien ContiFlexStud. Dette er en pigg som består av en metallpinne og en gummistamme. Den nye piggteknologien gir bedre veigrep, mindre støy og mindre slitasje på asfalten.

– Vi leverer jo dekk til alt fra store lastebiler til små privatbiler, og derfor passer det så fint at Tommy kan teste dekk i såpass forskjellige kjøretøy, sier Knut Knudsen.

Lik, del og følg oss: